diumenge, 13 de gener del 2013

TERCERA ETAPA DEL CISTER

De bon matí sortim de Riudecanyes per anar a la zona del Cister. Avui toca la tercera etapa d'aquest camí.
A la nit ha plogut una mica i el despuntar del Sol ens mostra un seguit de núvols penjats de la cúpula espacial. En arribar a la zona de la Conca veiem boira i  amenaces de pluja.
Forès, hi deixem algun vehicle i ens dirigim a Vallbona de les Monges, lloc on vam acabar el darrer dia.
Sortint de Vallbona de les Monges

L'etapa no comença massa bé, el terreny argilós amb la pluja de la nit s'enganxa a les sabates i ens fa caminar amb dificultat. Fa fred i humitat. però avancem.
A Rocallaura, a uns 6,5 quilòmetres de la sortida la gana es fa notar i esmorzem amb poc temps, no és cosa de refredar-se.
Continuem per pista agradable, sense massa desnivells i amb menys terreny fangós fins a Belltall, 772 metres d'altura, en plena boira. Quan sortim del poble comença a caure una evident aigua neu.
La ruta circula ara per l'antic camí de Forès, asfaltat. És una llàstima aquesta modernització però ara no protestem, la neu cau amb més força i no s'ens enganxa el fang a les sabates.
A 1,1 quilòmetres de Forès deixem la pista i baixem per un corriol. En aquest punt (825 metres aproximadament) la nevada comença a ser intensa i a quallar. Tot a l'incomoditat que això representa és preciós poder caminar amb aquestes condicions meteorològiques.
Al final arribem a destí, 15 kms i quatre hores justes desprès d'haver començat, havent gaudit de la boira i de la neu, meteors als que no estem gaire acostumats a les nostres terres.
En Genís, Joan, Carmina, Silvia, Rosa Maria, Jordi, Montse, Jordi, Neus, Carles, Albert, Ramon, Núria i jo.