divendres, 30 de novembre del 2012

RUTA DEL CISTER - 1A ETAPA

Ara li han tret l'accent a la paraula "CISTER" i em perdo una mica al pronunciar-la, em sona més a cistell ...
Bé, ja sabeu que l'associació ho vol ser de tots, dels qui caminen molt i dels qui caminen poc, dels qui pugen cims i dels que prefereixen planes, dels qui caminen nit i dia i d'aquells que prefereixen passejar. Per això hem endegat una ruta fàcil i còmode que, a més, aporta un atractiu turístic i de coneixença de país com és la Ruta del Cister.
Havíem d'haver començat al mes d'octubre però la climatologia ens ho va impedir, tampoc es tracta d'anar a patir i mullar-se; es tracta de gaudir d'un dia de caminar per la muntanya fent petar la xerrada amb els amics.
I això és el que vam fer el diumenge 11 de novembre en Jordi i la Montse, la Rosa Mª, la Carmina, la Nati, en Adrià i en Genís, l'altra Jordi i la Neus, la Silvia, la Noelia i jo, el tercer Jordi.
Poblet, a la sortida hom consulta el mapa

Més o menys a l'hora assenyalada estem disposats per començar a caminar. D'entrada ha sigut una mica d'enrenou deixar vehicles a punta i punta del recorregut, però no hi ha més solució. Fa fred si estas aturat, així és que, marxem!!!
A poc de sortir passem per l'Espluga de Francolí sense aturar-nos.
Tota l'estona caminem per amples pistes de terra que fan poder moure`s en grup de dos i tres i anar explicant coses, les més diverses i que alegren la caminada.
Ens deturem en una zona amb una mica de Sol i no massa vent per esmorzar. Desprès continuem per pistes amables amb lleugeres pujades.

Ja al final ens trobem amb un corriol que s'enfronta a al muntanya i ens obliga una mica mes; som a les portes del Cap del Coll, punt final de l'etapa d'avui. Efectivament, el corriol puja dret i en pocs moments guanyem 100 metres d'alçada.
Quan arribem dalt, trobem la carretera i els vehicles que hem deixat per retornar a Poblet, cosa que fem i ens acomiadem fins al proper 9 de desembre en que farem la segona etapa anant fins a Vallbona de les Monges des d'aquest mateix punt on ara acabem.
Vull fer notar que a pocs metres d'on arribem i per una pisteta ben definida i visible es va al Tossal Gros de Vallbona que amb 804 metres és el cim més alt de la comarca de l'Urgell on ara som.