diumenge, 5 de desembre del 2010

PRATDIP, SORTIDA DEL 5 DESEMBRE 2010

a les portes de Pratdip finalitzada la caminada
Aquesta sortida a Pratdip estaba maleïda. La primera convocatòria es va suspendre pels aiguats del dia anterior. I avui ens hem mullat.
A les 8 del matí sortim de Pratdip i enfilem el camí per pujar al Cabrafiga. Ja bastant amunt i al peu d'una torre d'alta tensió fem un apart per visitar les coves del Grau que estan just a la paret de la muntanya.
Seguim i ja abans d'arribar al cim tenim una ample panoràmica a ambdós costats. A la dreta podem veure tota la línia de la costa fins al Delta. A l'esquerra el Collet Rodó, Escornalbou la serra de l'Argentera.
Esmorzem al cim del Cabrafiga i les primeres gotes cauen. Decidim no fer-ne cas i seguir la ruta prevista.
Passem pels Meners i per algunes boques d'antigues mines. Baixem per una tartera a tota velocitat (els mes joves) i ja l'aigua ens obliga a ficar-nos les capelines i altres proteccions.
Poc a poc anem baixant i el camñi ens du a pasar vora el castellet de les Mugues, o restes ibèriques, o això diuen. La vegetació s'espolsa l'aigua damunt els camalls dels nostres pantalons i acabem ben molls. Fem cap al grau de la Muga, indret molt dret i que ens baixa a nivell del riu Dòvia en pocs metres.
Passem per sota la carretera vella i nova i prenem un senderó que ressegueix el marge dret del riu per ajuntar-se al PR que ve de Masriudoms i dur-nos de tornada a Pratdip on arribem a les 11:55.
Hem fet la ruta en 25 minuts menys del que diu la guia, tot i aturar-nos a esmorzar.