diumenge, 20 de febrer del 2011

DE RIUDECANYES A LA TORRE DE FONTAUBELLA

esmorzant al llom de la serra
Diumenge, 20 de febrer de 2011.
De Riudecanyes sortin en Pere, Pere Joan, Jaume, Ernest i Jordi i en Gerard que ve de Reus i ens dirigim a Duesaigües peñl camí de Velles.
A Duesaigües ens esperen Adrià, Noelia, Carme, Joan i Pep Joan.
Aquest cop no em deixo ningú, no sigui que la oposició en torni a criticar.
Avui es tracta de veure una mica un tros del que será la ruta marató.
Pugem pel camp de futbol nou cap al Planot de la Patrona, passem pel Xiprerot o com es digui i d'allí al collet dels Crous.
En aquest punt caldrà ficar bona senyalització  per que els corredors mes accelerats no marxin recte. Cal deixar la pista de l'esquerra i girar fort a la dreta. La pista ens puja al camí de Porrera. Fins aquí la ruta coincideix amb un tros que vam fer per la Nocturna de 2010.
Fins aqui la ruta es pista de bon fer, un bon pendent que exigirà als maratonians.
Ara agafem un sender encara mes dret i brut. Aquí si caldrà venir amb eines per netejar-lo. Quedem per fer-ho el mes vinent. Es una pujada curta pero dreta. Si la netegem quedarà de conya.
Arribem dat la serra i cerquem un recer per esmorzar i el trobem a la cova del pastor.
Iniciem la baixada a PRADELL DE LA TEIXETA pel camí de la Coma Tornera, un sender marcadet i net, sols te quatre branques d'alzina caigudes que seran fàcils de traure.
A Pradell fem la ruta turística per evitar al màxim que es trobin els que van i venen i desprès sortim pel camí de Ràfols en direcció a LA TORRE DE FONTAUBELLA. Primer trobem un sender que demanarem de netejar una mica i desprès es tot pista i carretera.
Finalment l'estació de tren, el tren i el revisor que ens cobra a tots el bitllet. I cap a casa.
Ara tocarà carnaval i desprès netejar els camins de la marató.