diumenge, 5 de setembre del 2010

CAMINADA DEL 4 DE SETEMBRE DE 2010

pujant per la trialera de la font del Gatell
Dissabte, 4 de setembre de 2010, set i mitja del matí. Fa una temperatura agradable que promet un dia calorós.
Sorpresa. Ens reunim 36 persones per caminar, sera la participació mes nombrosa de la nostra curta història. Be, tindrem un altra fita per superar en el futur.
Aquest cop hi ha força puntualitat i sortim a les 07:35 en direcció al camp de futbol nou, planot de la Patrona,el Xiprerot. Aquí alguns ja es trauen els camalls dels pantalons per que la calor ja es fa notar i tot es pujada.
Seguim vers la font del Gatell i el sender que ens puja fins al camí de Porrera on fem una primera aturada per ajuntar el grup. Potser hem sortit una mica forts i portem persones de molt diferent preparació física.

esmorzant al collet del Vicari

Un cop reunits seguim el camí de Porrera en direcció al Coll de la Teixeta. Arribant al coll del Vicari, per on arribaba la carrerada que pujava de Duesaigües ens aturem per esmorzar.
Aqui es on fem recompte de les persones que venen i que son:
LA SELVA: Gemma
VILANOVA: Llorenç i Anna
PORRERA: Jaume, Joan, Pau, Sergi, Genis i Jana
RIUDECANYES: Pere, Pere Joan, Ernest, Jaume, Anselm, Miquel, Jordi P., David, Toni, Pol, Lluis i jo.
DUESAIGÜES: Nuria, Carme, Judit, Pep Joan, Toni, Margarida, Pol, Joan, Silvia, Adrià, Rosa Mª, Montse, Jordi, Bertran i Elisenda.
antenes del coll de la Teixeta

Pareu atenció: Dues persones de Vilanova. Aixó si es un èxit de participació total. D'ença de la caminada que varem fer al seu poble que ningú mes havia participat en aquestes caminades. Ara ja sols queda que participi algú de l'Argentera.
També cal fer notar que avui tenim la participació d'un grup de joves de Riudecanyes que tampoc solen venir per que els diumenge matí dormen.
Be, un cop passada la broma el grup es divideix, els mes agossarats volen provar una drecera que en 20 minuts els conduirà a la cresta. La resta seguim el camí mes fàcil.
Tot pujant visitem la font de l'Abellar, seca totalment i desprès enfilem la directa pujada passant per la vora d'uns preciosos teixos del que ja en queden pocs, malhauradament.

font de l'Abellar
Amb mes o menys bona cara, suats i mancats de respiració anem arribant al cap de munt del grauet. I ens trobem amb els qui han pujat per la drecera. Aqui tenim una panoràmica excepcional. El Molló, Puigcerver, Tarragona, Cap Salou, Miami, Escornalbou, l'Areny, La Mola, Falset, La Fatarella, Gratallops, i el Montsant. Mes o menys. El dia es ras, no hi ha núvols però a la distància la calitja no deix veure gaire lluny, així que no podem veure el Delta.
A partir d'aquí el camí segueix la serra per la vora del cingle i es força pla. Si des de el capdevant de la caminada mires enrere fa goig veure tot una corrua de persones que s'allarga seguint el perfil de la serra.

Poc a poc arribem al grau de l'Enderrocada, o be el Portalot, segons en Jaume. Es evident que això dels noms dona per moltes discusions.
caminats perfilant la serra
Entre les tradicions d'un poble i de l'altre i el que diuen els mapes cada racó, camí, pedra o lloc pot tenir mees d'un nom.
Seguim endavant i entrem ja al parc eòlic i mes endavant fem cap a la baixada coneguda com portell del Peiró per on anem a l'Argentera.
En arribar al poble ja alguns desesperats on ficat la directa i no esperen res. La resta anem fent camí amb mes calma. Visitem la font del Pastor, també seca i al poble fem aigua en una font.
Finalment a les 13:30 entrem a l'Ateneu per fer una beguda i refer-nos de la set i el calor.
Els qui han caminat apressats ja ens hi esperen i alguns de Duesaigües desapareixen dins casa seva a canviar-se ràpidament de roba i sabates.
Tots hem arribat sans i estalvis i hem gaudit d'una magnífica caminada, d'un bon dia de Sol i de bona companyia. Hem fet un rècord de participació i han vingut persones per primer cop. Qué mes podem demanar?
Gràcies a tots per participar i us espero el proper dia 19

1. Us deixo l'enllaç amb el track de la caminada:

Per cert, els joves de Riudecanyes que dormen els diumenges es van xalar d'allo mes.